Languages

Online Kullanıcı Hizmetleri (KULLANICI HESABIM)

a)Kullanıcı Hesabı  (Oturum Açma / Üye Kodu -Şifre) 

Kullanıcılar “Oturum Aç” menüsüne, kütüphanenin web sayfasında bulunan “Kullanıcı Hesabım” sekmesinden ya da “http://ktarama.firat.edu.tr/”  adresindeki “Katalog Tarama” menüsünden (sol üst kısımda) ulaşabilir. 

Akademik ve İdari Personel

Üye/Kullanıcı kodu: Üniversite kurum sicil numarası, 

Şifre: Kurum sicil numarasının son dört rakamıdır. Sisteme giriş yaptıktan sonra güvenliğiniz için kendi belirlediğiniz şifre ile değiştirebilirsiniz.

Öğrenci

Üye/Kullanıcı kodu: Öğrenci numarası,

Şifre: Öğrenci numarasının son dört rakamıdır.Sisteme giriş yaptıktan sonra güvenliğiniz için kendi belirlediğiniz şifre ile değiştirebilirsiniz.

NOT: Doktora öğrencilerinin kullanıcı kodu, öğrenci numaralarının başında DK olarak belirlenmiştir.( DK1920212223)

Yüksek lisans öğrencilerinin kullanıcı kodu, öğrenci numaralarının başında YL olarak belirlenmiştir.( YL1920212223)

Kullanıcı Hesabım /Oturum Aç işlemiyle;

Kullanıcılar üzerlerindeki kitapların sürelerini uzatabilir (iade tarihine 5 gün kala),

Arşiv alanından daha önce ödünç aldıkları kaynakları görüntüleyebilir,

Ödünç aldığınız kaynakları “üzerimdekiler” menüsünden görebilirsiniz.

Özel Oturum/Kullanıcı Hesabım Menüleri:

Şahsi Bilgilerim:
Kişisel bilgilerinizi kontrol edebileceğiniz ve değiştirebileceğiniz alandır. Şifrenizi buradan değiştirebilirsiniz. Şifreniz ile ilgili sorun yaşandığında kütüphane yetkililerinden yardım alabilirisiniz. Bu alanda ayrıca iletişim bilgilerinizi güncelleyebilirisiniz.

Üzerimdekiler:
Ödünç aldığınız ve şu an üzerinizde olan yayınları görebileceğiniz alandır. Bu alanda, yayına ait bilgilerin yanı sıra, ödünç alma ve iade tarihini de görebilirsiniz.

Süre uzatma İşlemleri:

Kütüphane yönetimi web üzerinden uzatmaya izin vermektedir “Üzerimdekiler” alanını tıklayarak ödünç alınan materyal bilgisin sağındaki ikondan web üzeriden uzatma yapabilirsiniz. Ödünç alınan yayın aynı süreyle 1 kere uzatılabilir. Eğer uzatma yapılacak  yayının iade tarihi geçmiş ise uzatma ikonu aktif olmayacaktır, bu durumda yayının iadesi gereklidir. Üzerinizde iadesi gecikmiş yayın bulunuyorsa iadesi gecikmemiş diğer yayınlara uzatma işlemi yapılamamaktadır. İade tarihine 5 gün kala "Üzerimdekiler" alanındaki uzatma ikonu aktif hale gelecektir.

Kütüphane kullanıcılarımız;

Kütüphane girişindeki Ödünç/İade bankosundan, 0424) 237 00 00/5065 numaralı telefon numarasından veya web üzerinden uzatma işlemlerini yapabilirler.

İadelerim:
Daha önce ödünç alıp iade ettiğiniz yayın bilgilerini görebileceğiniz alandır.

Arşivim:
İadelerim alanında bulunan (iade ettiğiniz) yayınlar belli dönemlerle arşivlenecektir. Bu alan, bu arşiv bilgilerinin yer aldığı alandır.

Ayırttıklarım:
Ayırtma yaptığınız yayınları görebileceğiniz alandır. Özel oturumunuz üzerinden sorgu yaptığınızda, ödünçte olan materyallere ayırtma işlemi yapabilirsiniz.Ayırtmak istediğiniz yayına listeden çift tıkladığınızda sağ üst köşede "ayırt" menüsüne tıkladığında işlem tamamlanır. Ayırtma işlemi yalnızca, bir başka üye tarafından ödünç alınmış materyaller için geçerlidir. Rafta bulunan bir materyale ayırtma işlemi yapılamaz. Ayırtılan yayın iade edildiğinde veya herhangi bir nedenle yayının ayırtma işlemi iptal edildiğinde üyeye e-posta ile bilgi gönderilir.(Kullanıcı e-postaları güncel olmalıdır.) Ayırtılan yayın üyeye bildirilen tarihten itibaren 2 gün içinde alınmadığı takdirde sıradaki üyeye verilir. Yayını bekleyen üye yoksa yayın rafa gönderilir. Ayırtılacak yayın sayısı üyenin ödünç alabileceği yayın sayısı kadar olabilir.

Listem:
Özel oturumunuz üzerinden sorgu yaptığınızda istediğiniz yayınları listenize ekleyebilirsiniz. Özel Oturumunuzda yaptığınız taramalarda çıkan yayın listesinde istediğiniz yayına çift tıkladığınızda  sağ üst köşede"listeme ekle" menüsüne tıklayarak yayınları listenize ekleyebilir, kendi yayın listenizi oluşturabilirsiniz.

*Özel oturum İşleminiz bittikten sonra sağ üst köşede isminizin yanındaki butona tıklayarak oturumu kapatmayı unutmayınız.

b)E-Posta Uyarıları

 E-posta uyarıları kullanıcılara, ödünç aldıkları materyallerin iade tarihlerini hatırlatmak ve kütüphane tarafından geri çağrılan materyallerin iadelerinde gecikmeye engel olmak amacıyla gönderilir. Kullanıcı uyarı e-postalarını iade tarihine 2 gün kala almaya başlar.(Kullanıcı e-postaları güncel olmalıdır.)